arrow

מה זה גיוס לגו ?

כולם יודעים מה זה לגו (כן המשחק הדני שמרכיבים בו כל מיני דברים…) אבל מה זה גיוס לגו ?
כבר הרבה שנים שמתי לב שכמעט לכל מתכנתי העל שאני מכיר יש שני דברים משותפים קשורים ללגו:
  1. 1. שיחקו בלגו שעות והיו רוצים להמשיך לשחק בלגו אם רק היה להם זמן.
  2. 2. ממש היו אובססיבים על לבנים של לגו בגודל 4 על 2 (החלק הכי גנרי בלגו).
כבר בשיחה ראשונה הייתי רואה את העיניים שלהם נוצצות למשמע המילה לגו ואחר כך היה מגיע הסבר איך מחברים יחד חתיכות לגו בכל מיני דרכים יצירתיות. הסיפורים על הדגמים שהרכיבו, כמובן בלי הוראות אלא במחשבה יצירתית, איך לחבר דברים ביחד כדי להגיע למבנה הרצוי ואיך כל מיני חלקים ייעודיים (והיום נראה שיש הרבה כאילו בלגו) זכו לשימוש חוזר בדרכים מאד יצירתיות.
כחובב לגו בעצמי אני מצליח להתחבר מהר מאד לשיחה כזו עד כדי כך שהתחלתי ליזום שיחת לגו עם מועמדים חדשים כחלק מהשיחת חולין של ראיון מקצועי. הדבר המשותף לתוכנה ולגו היא שבשני המקרים מבצעים הפשטה של משהו מורכב לרכיבים קטנים. העובדה שצריך לבנות תוכנית עבודה שלוקחת אותך מערימת חלקי פלסטיק לדגם מפואר של חללית, מטוס, ספינה, בית או כל משהו אחר ואם אתה עושה את זה בלי הוראות מהדימיון יש לך הכשורים העיקריים שמתכנת מוכשר צריך.
אז אם אתם חובבי לגו (אם אתם לא בעסק אני מניח שלא הגעתם עד כאן) בראיון המקצועי הבא שווה לפזר חלקי לגו על השולחן למלמל איזה סיפור על הבן שלכם. ולנהל שיחת חולין על דגמי לגו ולראות אם יש עיניים נוצצות ואם יש סיפורי גבורה על בנית דגמים תחת אילוצי חלקים וזמן. תעזבו את הציונים בצד רגע ותקשיבו למועמד/ת אם זורם להם לגו בעורקים והם אוהבים תוכנה אולי יושב מולכם “מתכנת על חלל” שיעיף את הצוות שלכם לירח.

1280px-Lego_Color_Bricks

כתיבת תגובה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *